Příště se zmrazit nenechám (Recenze knihy)

David Moren je hlavní hrdina ujetého díla: Příště se zmrazit nenechám. David pracuje jako redaktor časopisu A-Plus. Píše různé články a drby, které nemají žádnou hodnotu. Přemýšlí o článku, který by z něj udělal slavného novináře. Stále nemůže narazit na téma, pomocí kterého by toho dosáhl. Jednoho dne, když sedí v práci a dělá svojí každodenní rutinu přijde e-mail, který mu změní život.

E-mail přišel od společnosti IceLift. Jedná se o nabídku zmražení na 50 let. Za 5 000 dolarů vás nechají zmrazit a za 50 let vás zase rozmrazí aniž byste zestárli. David nabídku, považuje za podvod, ale pořád mu leží v hlavě. To by přece mohl být článek, co by ho dostal na výsluní společnosti. Rozhodne se, že si to vyzkouší na vlastní kůži a na e-mail odepisuje s nadějí, že odhalí internetové podvodníky. Shodou náhod se ale nejedná o podvod. David je zmražen a probouzí se v budoucnosti. Po probuzení je zmaten a myslí si, že se jedná o vtip a podle toho se i chová. Časem mu ale dojde, že byl skutečně zmražen na 50 let a ocitl se v budoucnosti. David v budoucnosti nalézá přátelé, kteří byly také zmraženi. Společně se dostávají do komických a životu nebezpečných situací.

Žánr díla je sci-fi. Hlavní hrdina nemá nejmenší tušení, jak funguje společnost budoucnosti a přístroje, které se za 50 let značně rozvinuli. Tím pádem se dostává do mnoha komických situací. Například si splete teleportační zařízení se sprchou a nechtěně se nahý teleportuje do nočního baru. Zažije i momenty kdy mu půjde doslova o holý život. Například v momentě, kdy se ocitne ve hře, která funguje podobně jako Matrix. Když zemřete ve hře, umřete i v reálném životě.

Dílo se čte velmi dobře a příběh krásně plyne. Jedná se spíš o relaxační knížku. Nečekejte hluboký děj ani intriky. Hlavním cílem díla je poukázat na to, jak by asi tak mohla budoucnost vypadat. U knížky jsem se velmi bavil a mnohokrát i upřímně zasmál. Dílo hodnotím čtyřmi hvězdičkami a všem vřele doporučuji.

Klady

+ Čtivost, dílo přečtete jedním dechem.
+ Ideální počet stran, tj. 208 stran.