Asphalt 8: Airborne - Král arkádových závodů (Recenze)

Série Asphalt započala svou cestu v roce 2004 na Nintendu DS a Nokii N-Gage. Za tu dobu ušla dlouhou cestu. Studio Gameloft hru s každým dílem posunulo trochu dále a v aktuálmím osmém se jim to podařilo dotáhnout prakticky až k dokonalosti. Fanouškům minulého dílu nemusím nic vysvětlovat. Ti se budou cítit jako doma. Těm ostatním bude muset postačit informace o tom, že lepší arkádové závody na iOS jednoduše nenajdou.

Asphalt 8: Airborne se stává synonymem pro rychlost a zběsilost. V základu to jsou klasické závody. V nádherných licencovaných autech svištíte po okruzích, nitro tlačítko stále zamáčknuté, do toho se vás snaží protivníci vytlačit do příkopu, a hraje příhodně rytmická hudba. Klasika. Podtitul Airborne ale dává tušit, že ne vše se bude odehrávát na zemi. Tou největší novinkou osmého dílu jsou totiž skokánky a parádní dlooouhé skoky a efektní držkopády.

Všechno to blbnutí má jediný účel. Dobít nitro. To je totiž základem dobrého umístění. Asphalt ani se zavřením obou očí nelze označit slovíčkem simulace, neznamená to ale, že by vám hra odpouštěla chyby. Nene. Obtížnost je poměrně vysoká. Pokud se bojíte o zdráví svého iOS miláčka, horkým hlavám doporučuji před hraním provést krátké meditační cvičení. Ale jedna opravdu užitečná rada se přece jen najde. Pokud máte pocit, že na protivníky nestačíte, chce to jednoduše lepší auto. Upgrady jsou sice fajn, ale nemají až takový efekt. Autoři tak, ne až tak nenápadně, nutí hráče k nákupu lepších vozů. Ty se dají nakupovat za herní měnu, ale té je málo. A tak příjdou na řadu In App nákupy. Ty jsou vymyšleny vcelku dobře. Koupíte vždy balík aut a je klid. Smutné je, že zvlášť superkáry stojí fakt hodně.

Ale zvláště po prvních minutách hry vám nějaké té další investice nebude líto. Pokud teda nejste škrťa :) Asphalt 8: Airborne vypadá tak dobře a je tak nabušený wow momenty, až se skoro stydíte za to, že jste za hru dali jen 89 centů. Okruhy jsou vymodelovány do nejmenších detailů, okolo se stále něco děje a, ikdyž se může zdát, že je jich málo, stále se různě větví a rozdělují, takže se neokoukají tak brzo. Odlesky, světelné efekty, ničitelné překážky. Dohromady tohle všechno tvoří jednu z nejlépe vypadajících iOS her součastnosti, která levou zadní snese srovnání s konkurencí na velkých konzolích.

Samozřejmě všechna legrace něco stojí. Na starších modelech iPadu nebo iPhonu je znát, že hra neběží v plném počtu snímku a i nějaký ten škubánek se objeví. Tohle snad ani nelze považovat za chybu, to je zkrátka fakt. Chyby celkově se hledají dost těžko. Snad jen nepřehledné hlavní menu a animace na začátku závodu, kterou nelze přeskočit. No a taky asi to, že i ve skoku lze měnit směr auta. Asphalt 8 je sice “over the top”, ale tohle už je moc. Pozitiva však jednoznačně převažují. Tuna obsahu, dostatek herních módů, doopravdický multiplayer (styď se Real Racingu), po strop našlapaná garáž aut a zábava stříkající ze všech pixelů. To je nový Asphalt. Král arkádových závodu na iOS.

Hodnocení

★★★★★

Recenzi napsal: Karel Krajča