Botanicula - Pohádka z mechu a kapradí. Na stromě. (Recenze)

Bylo jich pět. Pan Lucerna, pan Větvička, pan Makovice, paní Houba a pan Peříčko. Spokojeně si žili na svém milovaném stromě a užívali si klidného života ve společnosti svých roztodivných kamarádů. Ale i pohádky musí mít své záporáky. V Botanicule to jsou bubáci v podobě odporných černých pavoukovitých chumáčů, které sají ze stromu životní mízu a mění jej v mrtvý kus dřeva. To si samozřejmě naši hrdinové nemůžou nechat líbit, a tak se vydávají na dobrodružství za záchranou svého světa.

Hráče tak opět čeká kouzelný výlet do ještě kouzelnějšího světa českého studia Amanita Design, ještě přesněji výtvarníka Jaromíra Plachého. Je to svět plný nápaditých stvoření, nádherných animací a miloučkého vtipu. Je to svět, na který se nejen krásně dívá, ale který také krásně zní - hlavně díky české kapele DVA. Dohromady je Botanicula (stejně jako ostatní hry studia) bohatým uměleckým dílem plným detailů a hravosti, které nemá v herním světě obdoby.

Ale hlavně je to hra. Point-and-click adventura, která je jako dělaná všem nenáročným hráčům, kteří nemusí nutně koumat nad složitými hádankami, kombinovat desítky předmětů a rozčilovat se nad krutými záseky. Botanicula se soustředí na objevování prostředí, jednoduché použití nalezeného předmětu na konkrétní místo nebo vyřešení jednoduchého rébusu. Vlastně jediný způsob, jak se v této hře zaseknout, je přehlédnutí nějakého aktivního místa. Možná, že by nějaký jednoduchý systém nápovědy hře pomohl. Ale to by už snad ani nebyla žádná výzva.

Botanicula je hra pro celou rodinu. Díky jazykové nenáročnosti si ji bez problémů užijí i menší děti. Nabízí sice nenáročnou, ale roztomilou a velice příjemnou zábavu. Už jen řada ocenění, které v roce svého vydání (2012, PC, Mac, Linux) získala mluví za vše. A iPad verze se podařila na jedničku.

Hodnocení

★★★★★

Recenzi napsal: Karel Krajča